Biznes
Biznes
Narzędzia innowacyjnego zarządzania firmą:
Celem strategii jest sformułowanie projektów służących rozwojowi lub poprawie funkcjonowania firmy.
Cechy strategii
Model tradycyjny 1.Wizje strategii opracowuje Zarząd Firmy. 2.Miejsce strategii: siedziba firmy. 3.Prowadzącym spotkanie jest osoba zajmująca kluczowe stanowisko (swoją rolą narzuca pewne rozwiązania). 4.Cel: analiza obecnej sytuacji i ewentualnie jej zmiana zgodnie z dotychczasowymi wyobrażeniami o niej.
| Model podmiotowy 1.Wizje strategii opracowuje Zarząd Firmy + kluczowi pracownicy każdego działu firmy. 2.Miejsce strategii: poza siedzibą firmy. 3.Prowadzący spotkanie – niezależni trenerzy stwarzający warunki do swobodnej dyskusji i koordynujący pracę zespołu. 4.Cel: opracowanie planu rozwoju firmy przez sięgnięcie do nowych pomysłów i nowych wizji postrzegania firmy.
|
Organizacja
- Strategie prowadzą trenerzy w porozumieniu z kierownikiem firmy zamawiającej (trenerzy realizują cele kierownika).
- Wyjazd uczestników poza miejsce pracy.
- Obowiązują stroje sportowe.
- Protokołowanie spotkania (kierownik otrzymuje protokół).
- W spotkaniu biorą udział kluczowi pracownicy z różnych działów (od 5 do 18 osób).
- Spotkanie ma charakter warsztatowy.
- Czas trwania strategii to dwa, trzy dni.
- Powstaje strategia zmiany, ulepszenia.
- Współudział pracowników w formułowaniu strategii przez co ich zwiększone zaangażowanie w realizację strategii.
- Naturalne kreowanie liderów zmiany.
- Integracja zespołu co przekłada się na lepszą współpracę w firmie.
- Opanowanie technik negocjacyjnych.
- Zwiększenie odpowiedzialności pracowników za kierowany przez siebie obszar.
- Dokonanie zmiany świadomościowej top menedżmentu, trenerzy ułatwiają sformułowanie i akceptację nowej i bardziej rentownej wizji firmy.
- Sformułowanie ostatecznej strategii w wyniku prześledzenia i wyeliminowania cząstkowych pomysłów i rozwiązań.
- Zdolność pracowników do współpracy dialogicznej (negocjacyjnej).
- Zwiększenie odpowiedzialności za powierzone zadania.
- W sposób naturalny ujawniają się liderzy usprawnień, zmiany.
- Zmiana świadomościowa stymulująca progres.
Raport zawiera:
Opracowana strategia firmy jest planem działania na najbliższy rok.
- Cele do zrealizowania.
- Duże i małe projekty.
- Plan marketingowy.
- Osoby odpowiedzialne za poszczególne projekty.
- Terminy realizacji zadań.
- Koszty, przychody poszczególnych projektów.
- Nowa struktura organizacyjna.
- Planowany przyrost zysków przy uwzględnieniu wszystkich kosztów.
Top menedżment wypracowuje nowe postrzeganie swojej firmy i przygotowuje realizację tej wizji. Realizacja wizji sformułowana jest w postaci kilku nowych projektów.
Doświadczenie w prowadzeniu strategii
- Strategie prowadzone są od 5 lat;
- Rocznie trenerzy przeprowadzają około 20 strategii;
- Strategię przynoszą znaczące efekty, motywują firmę do podejmowania ponad standardowych działań w kierunku rozwoju.
...w których coroczne strategie przekładają się na sukces:
- Centrum medyczne Renoma Sp. z o.o
- Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Radomiu Sp. z o.o.
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
- Molo. Centrum Rekreacyjno-Konferencyjne
- usprawnienie funkcjonowania wybranego działu poprzez wprowadzenie innowacyjnych metod pracy.
- zmiana świadomości pracowników prowadząca do lepszego realizowania celów działu i firmy.
- w audycie biorą udział pracownicy wybranego działu.
- miejsce strategii: siedziba działu / firmy.
- prowadzący spotkanie: Audytariusze to osoby pośredniczące pomiędzy działem a kadrą zarządzającą.
- mają za zadanie wspierać w wygenerowaniu pomysłów w celu rozwiązania pojawiających się trudności.
- cel: opracowanie planu usprawnienia funkcjonowania działu. Wprowadzenie do funkcjonowania narzędzi i kultury innowacyjnej.
- audyt prowadzi zespół złożony z trzech audytariuszy w porozumieniu
z kierownikiem firmy zamawiającej. - audytariusze to osoby z poza firmy ale posługują się pracownikami audytowanej firmy – pracują wspólnie.
- spotkanie odbywa się w siedzibie firmy.
- zespół Organizacji Audytów rozsyła Formularz Samooceny i Formularz Ankiety Indywidualnej do wypełnienia dla pracowników działu audytowanego.
- Na audyt składają się II spotkania w odstępie max. dwóch tygodni
- Czas trwania pojedynczego spotkania audytowego to dwie, cztery godziny.
- Powstaje raport wzbogacony o wnioski dotyczące potencjału pracowników.
- Współudział pracowników w udoskonalaniu własnego miejsca pracy i poszukiwanie sposobów rozwiązywania problemów.
- Usprawnianie komunikacji w wewnątrz działu i firmy.
- Odkrywanie własnych zasobów przez pracowników.
- Podniesienie poziomu satysfakcji pracownika z wykonywanej pracy.
- Nowe spojrzenie na swój dział i firmę.
- Audyt to okazja do porozmawiania zarówno o trudnościach, które przeszkadzają w realizacji zadań, jak i sukcesach, marzeniach i planach zawodowych.
- Identyfikuje relacje interpersonalne: kulturę emocjonalną pracowników, style zarządzania, role grupowe, jasność formułowania zadań i celów, świadomość misji działu/firmy.
- Zaimplementowanie procesu autorozwoju przez dział.
Dokument z przebiegu audytu - Raport
Część Pierwsza:
1. Wnioski
-Z ankiet indywidualnych wszystkich pracowników.
-Z formularza samooceny działu firmy.
-Ze spotkań przeprowadzonych przez audytariuszy.
2. Projekty usprawnień pracy działu.
Część Druga
- Sposoby i terminy realizacji zadań, rozwiązań.
- Osoby odpowiedzialne za wykonanie.
- Wnioski z wdrożenia tych rozwiązań
Raport zawiera:
Opracowana strategia firmy jest planem działania na najbliższy rok.
- Cele do zrealizowania.
- Duże i małe projekty.
- Plan marketingowy.
- Osoby odpowiedzialne za poszczególne projekty.
- Terminy realizacji zadań.
- Koszty, przychody poszczególnych projektów.
- Nowa struktura organizacyjna.
- Planowany przyrost zysków przy uwzględnieniu wszystkich kosztów.
Studia podyplomowe Zarządzanie innowacyjne-kompetencje personalne menadżera dedykowane są osobom zainteresowanym poznawaniem koncepcji i instrumentów zarządzania innowacyjnego, wzrostem umiejętności rozwiązywania problemów i podnoszenia efektywności swojej pracy, rozwojem osobistym oraz rozwijaniem kompetencji personalnych menedżera. Studia kładą nacisk na indywidualny, personalny rozwój każdego uczestnika i uczą jak zdobywać przewagę w otaczającym świecie.
AdresaciNa studia podyplomowe Zarządzanie innowacyjne-kompetencje personalne menadżera zapraszamy wszystkie osoby, które są na stanowiskach menedżerskich, zarządzają firmami. Zapraszamy również osoby które zamierzają w dalszej karierze zawodowej wykorzystać nowe, a zarazem skuteczne metody zarządzania. Studia są również skierowane do wszystkich osób zainteresowanych tematyką innowacyjności w zarządzaniu.
W programieProgram studiów podyplomowych Zarządzanie innowacyjne- kompetencje personalne menadżera prowadzony jest metodą warsztatową oraz metoda projektową. W programie moduły z zakresu:
- Integracja, grupa otwarcia.
- Kreatywność w rozwoju menadżera.
- Metody i Techniki Zarządzania.
- Komunikacja.
- Podstawy projektu podmiotowego.
- Marzenia, wizje, cele, zamierzenia – projekt indywidualnego rozwoju.
- Rozwiązywanie konfliktów.
- Negocjacje, decyzje i ich skutki.
- Kompetencje menedżerskie.
- Etyka w miejscu pracy.
- Praca dyplomowa w postaci obrony projektów.
UWAGA: Wszystkie zajęcia odbywają się w malowniczo położonym ośrodku Molo nad Zalewem Sulejowskim, dzięki czemu intensywna praca połączona jest z odpoczynkiem i relaksem.
KorzyściUczestnik po ukończeniu studiów podyplomowych Zarządzanie innowacyjne-kompetencje personalne menadżera uzyskuje:
Wiedzę z zakresu:
- metod i technik zarządzania,
- stylów zarządzania i ich skuteczności,
- zarządzania projektami podmiotowymi,
- technik kreatywnego myślenia i sposobu rozwiązywania problemów.
Umiejętności z zakresu:
- stosowania narzędzi efektywnej komunikacji,
- sprecyzowania celów własnych i firmy i umiejętność skutecznej realizacji tych celów,
- rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
- stosowania skutecznych technik negocjacyjnych.
Kompetencje z zakresu:
- pracy menedżera,
- ustalenia hierarchii celów firmy,
- dokonywania słusznych wyborów.
Studia te szeroko rozwijają kompetencje osobiste, personalne menadżera i przygotowują do uczestnictwa w kolejnym poziomie studiów, który poświęcony jest rozwijaniem kompetencji społecznych.
Czas trwania2 semestry - 206 godzin
Koszt7600 PLN płatne w 8 ratach miesięcznych
Opiekun merytorycznyKinga Kwiatkowska - Kuc
Wymagane dokumenty
- odpis dyplomu ukończenia studiów
- formularz zgłoszeniowy
- kserokopia dowodu osobistego
Organizatorem studiów podyplomowych Zarządzanie innowacyjne-kompetencje personalne menadżera jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi. Rekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:
- czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
- styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni
UWAGA: Wszystkie zajęcia odbywają się w malowniczo położonym ośrodku Molo nad Zalewem Sulejowskim, dzięki czemu intensywna praca połączona jest z odpoczynkiem i relaksem.
Szkolenia dedykowane
Nasza firma przygotowuje indywidualne oferty szkoleń i warsztatów zgodnie z potrzebami nauczycieli i uczniów.
Wypełniając poniższy formularz określają Państwo swoje potrzeby szkoleniowe.
FORMULARZ